WAŻNA INFORMACJA!!!
Wnioski o 300+ do ZUS
Od 1 lipca 2021 r. wnioski o świadczenie „Dobry start” będzie przyjmował
i rozpatrywał Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Oznacza to, że Miejski Ośrodek Pomocy
w Bolesławcu, nie będzie realizował tego zadania. Dlatego wszelkie pytania dotyczące zasad przyznawania świadczenia oraz składania wniosków należy kierować do ZUS.
Świadczenie „Dobry start” (300+) wypłacane jest od 2018 roku. Do tej pory obsługą tego programu dla mieszkańców Bolesławca, zajmowało się Centrum Świadczeń Rodzinie .
Wnioski można było składać zarówno przez internet, jak i osobiście. Każdego roku pracownicy Centrum Świadczeń Rodzinie przyjmowali i rozpatrywali ok 3 tysięcy wniosków o to świadczenie.
Od tego roku realizacja zadań związanych ze świadczeniem „Dobry start” została przekazana do ZUS.
Zmiana instytucji odpowiedzialnej za realizację zadania, to nie jedyna modyfikacja programu. Dodatkowo od lipca:
-
wnioski będzie można składać wyłącznie przez internet (forma papierowa zostanie zlikwidowana),
-
wypłata świadczenia nastąpi w formie bezgotówkowej na wskazany przez wnioskodawcę numer rachunku bankowego. Nie będzie możliwości otrzymania świadczenia w formie gotówkowej i przekazem pocztowym.
Jak składać wnioski?
Z informacji zawartych na stronie Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej wynika,
że dla rodziców, którzy do tej pory składali wnioski o świadczenie poprzez bankowość elektroniczną (najpopularniejsza forma), PUE ZUS oraz system Empatia zmiana będzie niewidoczna, ponieważ z ich perspektywy składanie wniosków odbędzie się dokładnie
w takim samym trybie.
Wszyscy rodzice od 1 lipca mogą, tak jak w ubiegłych latach, składać wnioski online:
-
przez Portal informacyjno-usługowy Emp@tia,
-
przez bankowość elektroniczną,
-
przez portal PUE ZUS.
Wnioski będzie można składać do 30 listopada.
Gdzie szukać informacji na temat świadczenia „Dobry start”?Aktualnych informacji na temat świadczenia „Dobry start” należy szukać na stronach: